tirsdag, juli 28, 2009

Kommode til gangen



Jeg fikk, etter min bestemor, ett gammelt skap/kommode, som hun igjen hadde fått av sin søster...

Dette grunnet jeg først svart-tanken var å male det brunsvart da jeg var i min "mørke" periode:) Men det ble med grunningen-siden har det stått slik på soverommet mitt lenge...

Tenkte å kaste det nå som jeg rydder og pakker ifbm flyttingen, men så fikk jeg en, synes jeg selv, lur ide:) Jeg tok av dørene å har tatt første strøket med antikkhvit.

Når det er ferdig malt, kjøper jeg noen kurver av ett eller annet slag og setter i hyllene å setter på ett par knotter på skuffene som er helt øverst.. Kanskje jeg også bare kjøper en kul tapet og setter på noen enkle esker-mange muligheter her:)

.. Vips, masse plass til rot, ting og tang - helt perfekt til den lille veggen i gangen..kanskje med ett speil over:)

En gammel krakk malte jeg også-fint til nattbord på gjesterommet:) Kanskje den også får en stripe med tapet på toppen... Enkelt og greit:)



Idag (08.08.09) her jeg kommet litt lenger med oppussingen av krakk og kommode:)

Kommoden er snart ferdig. 2 strøk med maling og mangler bare en siste puss. Må ha noe akryl eller sparkel å tette skruehullene der dørene har sittet før ett siste strøk med maling.

Kjøpte to kurver her om dagen som passet fint. Så prøvde jeg meg på litt moro å limte på tapet på noen enkle pappesker. Ble ganske bra egentlig:) Hva jeg skal ha på toppen får vi se:)

Krakken fikk en omgang med samme tapet-ikke helt overbevist om at det ble bra, men skal nok få brukt den:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar