lørdag, oktober 16, 2010

En liten oppdatering:)

Lenge siden jeg har blogget nå - har rett og slett ikke hatt tid;) Så her kommer en aldri så liten oppdatering:)

Nå har det skjedd MYE på kjøkkenet siden sist - det er så og si helt ferdig, bare litt sånn småplukk igjen;) Dvs, jeg har ikke malt og pusset og skapdørene som planlagt - det får rett og slett komme når jeg ikke har ting som henger over meg som må gjøres fordi andre skal gjøre andre ting. Les; Elektriker.

Min kjære, snille onkel Tom har vært så snill å hjelpe meg med kjøkkenet - han har gjort en kjempejobb til tross for en vond rygg...vet virkelig ikke hva jeg skulle gjort uten han - jeg hadde ikke klart å sette sammen kjøkkenet selv da det krevdes litt god gammel eksperterfaring på både det ene og det andre for å få ting til å passe og henge sammen..

Vi satte hjul på kjøkkenøya da så den kan jeg flytter hvor jeg vil - det er jo bare helt fantastisk;)

Var på ikea å kjøpte lysekrone som jeg har hengt i taket, bare elektrikeren som må få lys i den:) Ellers så mangler det litt akryl rundt vinduer og silikon på benkeplate, en rørlegger til å forlenge rørene til krana på vasken (som er bøyd under oppvaskkummen så lenge), koble til oppvaskmaskin med slanger som jeg trenger, de ekstra kontaktene som elektrikeren skal legge opp nå som alt er på plass der, +++:) Ja, man blir visst aldri ferdig når man pusser opp.....:)

Viften er også oppe men det mangler å borre hullet til uttaket, noe jeg skal gjøre selv. Takk og lov for yton lissom;);)

Har bestilt noe flotte gardiner også til både kjøkken, stue og soverom - lift sef;) Men både skrift og monogram;) 

Idag var jeg på loppis på tyrihall - jeg og Wenche gjorde ett superkupp på masse sølvtøy (dvs, alt var ikke ekte sølv da...var vel både sølvplett, sølv og annet som lignet)  for bare 300 kroner:):) Det ble pusset og shinet å er nå plassert på forskjellige plasser i kjøkken og stue:)

I kveld har jeg også tatt 1 strøket med maling i taket i gangen oppe.

Det har jo stått med 2 strøk med grunning i en evighet - så var på tide;)

Så har jeg en del jeg skal gjøre som etterarbeid etter at Pål har rivd ned gamle ledninger før det kan settes opp nye - vet ikke hvordan jeg skal rekke alt før tirsdag da han kommer, men det må jeg bare siden jeg har utsatt det i to uker!!!

Gleder meg rett og slett til alt er ferdig her - det er slitsom slik jeg har det nå, å rekke over alt med 2 jobber, oppussing, hest (han har ikke blitt trent siden jeg red han over fra veme for 2 uker siden, dårlig samvittighet. Bare vært å sett at han har det bra å pusset han litt) og hund...men, alt går;);)





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar