onsdag, september 09, 2009

Bad










Min gode, gode rørleggervenn er så elskverdig å hjelpe meg med å få skikk på badet..:)

Å jeg skal love dere at det var litt av en jobb å sette igang med...urk....

Torsdag var det først inn til Bauhaus for å kjøpe innredning og dusjkabinett. Jeg fikk ikke dusjdørene jeg ønsket meg fordi rør må fortsatt være ute på veggen, det ikke er sluk under badekaret som vi trodde og at evnt list ville komme over vinduet...så ja, det utgikk med glans....

Men vi er ikke født bak en låvedør så vi satte igang med godt mot og planen klar:)

Litt av en møkkajobb å rive gammel innredning å deretter vaske!!! Det er tross alt over 50 år med møkk bak badekar og annet vi snakker om!!!!!! Vasket med kraftvask å brukte rett og slett høytrykkspyler på vegger, gulv og tak...FYSJ!!!!

Ikke pingle jeg men det var ikke mye til drømmejobb akkurat....:( Å med fraværende dusj å vaske seg i etter endt jobb ble det alternativt i en mørk hage kl 0500 om natten med hjelp av hageslangen koblet til kjøkkenkranen:) Som sagt, ikke født bak noen dør vi;) Å med noen øl innabords hadde vi det da svært så morsomt når alt kom til alt:)

Dagen etter da alt hadde tørket godt opp var det klart for flislegging og deretter grunning og maling av vegger. Blir en "billigløsning" enn så lenge men håper det vil holde noen år på denne måten:) Fargen er antikkhvit og det blir ganske så anderledes enn det det var:)

Blir spennende å se det ferdige resultatet:)

I kveld har jeg malt det siste strøket med maling ( 2 ganger) å i morgen kommer Tom Inge å setter i gang med de nye rørene som selvom de fortsatt vil sitte utenpå veggen, vil se EN DEL bedre ut enn det det var:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar