søndag, august 01, 2010

Ett par effektive dager å jeg har en ny entrè:)

Entrèen har vært ett temmelig begredelig skue.... grøss...Gammelt og slitt med gløpper rundt hele ytterveggen der alt av ulumskheter av småkryp har hatt fritt leide....sammen med iskald vind når det er hutrekaldt ute... men nå er det en ende for det:)

Har hatt det i tankene lenge å gjøre noe med dette rommet - helst før vinteren.. men så er det denne lysten da... men endelig kom den, å jeg satte i gang med godt mot:) I kveld er den ferdig. Nå er det bare å få innredet det riktig. Henge ut alt av ytterklær og sette ut skoene der så slipper jeg å dra inn all møkka gjennom den store gangen:)

Entreèn ble malt i en annen farge enn antikkhvit som jeg har ellers i huset. Valget falt på True Clay, en skikkelg fin farge - blitt litt forelsket faktisk:) Tak og lister ble hvite og ytterdøren fikk en brunsvart farge. Den er engentlig ikke noe å redde, så den fikk bare en kjapp overhaling med stålbørste før maling ble "klæsjet" på;) Ble faktisk ikke så værst:)

Jeg fikk isolert skikkelig i gløppene på  ytterveggen og listet utenpå. De gamle og stygge "sykehusvinduene" ble grunnet med heftgrunn før jeg la på glassfibertapet å ga de noen strøk med maling. Nå ser de ut som vegger. Må bare huske på å ikke henge opp noen bilder der;);) Det vil funke dårlig:)

La også på nye lister langs tak og gulv før det ble samme gulvbelegg som i den store gangen. Til slutt en liten lekestund med akryltuba:)

Fra å være gammel og grøssen ble gangen superfin:):) Veldig fornøyd:)

Hva som er før og etterbilder behøver jeg vel ikke si:)





Ytterveggen ved inngangsdøren skal også få en liten oppussing snart. Tette igjen gløppene å gjøre det litt mer "stilrent". Får se hva jeg klarer når jeg får ånden over meg:)
Glassrutene skal blir "borte". Heftgrunn og litt maling gjør vel susen der:)

1 kommentar:

  1. Hei, hei.

    Jeg er innom bloggen din titt og ofte for å finne tips og sjekke om du har funnet på noe nytt siden sist. Jeg har også endt opp med et hus fra ca. tidlig steinalder, og da er det veldig kjekt å se at noen andre løser de samme problemene jeg oppdager - med enkle grep.

    I går oppdaget vi at det vokste sopp (!) bak toalettet i kjelleren, og etter fjerning av baderomsplater kunne vi uten problemer konstatere at muggsoppene hadde tatt over hele rommet. Jeg låste døren og dro derifra. I dag derimot, er det en ny dag, nye muligheter, og jeg er bare innom her for å se at alt går an før jeg gyver løs på mitt eget prosjekt.

    Lykke til videre. Jeg gleder meg til neste oppdatering :)

    SvarSlett