fredag, september 03, 2010

Kjøkken, kjøkken, kjøkken.....

...ting tar tid;);) Men endelig begynner det å skje noe på kjøkkenet;) Jeg har en liten anelse om at jeg begynte LITT i tidligste laget?????;);)

Nuvel.... siden sist har elektrikeren begynt å skifte ut det gamle anlegget i huset. Han er ferdig med stuen og soverommet oppe. Neste punkt er kjøkkenet, å derfor måtte jeg få stumpen i gir å få gjort ferdig gulv og lister... en liten missforståelse der siden jeg vitterlig fikk beskjed om IKKE å røre kjøkkent til de var ferdig med ferien... istede har det blitt rotterace den siste uken... elektrikeren får nemlig ikke gjort noe mer før jeg har gjort mitt på kjøkkenet...

Veggene er tapetsert og malt 2 ganger - det mangler en siste finish der som jeg ikke rakk før gulvet ble lagt idag. Plater er satt opp på manglende sted i taket, men det mangler sparkling, pussing og maling.

Idag kom min snille, snille onkel å la det nye gulvet for meg;) Å guuuuuuuuuuud, hvor fint og lekkert det blir:) Jeg og Rune rev av ALT av gammelt gulv; parkett og vinylen. Å fy å det så ut!!! Masse sopp og guffe etter 50 år med vannsøl ol, ol.....blæh!!!Måtte kjøpe avrettingsmasse også for gulvet var temmelig skeivt - det var mye av pussen som var løsnet under der så jeg kunne spa opp masse....

Fargene på mobilen min juger litt som vanlig, veggene finnes ikke gule i det hele tatt - fargen heter soft clay, en blanding av grå og beige - kjempefin:)

Gulvet er kjøpt på Bauhaus:) Det ble kostet på litt dyrere enn Ikeagulv - som ikke egner seg for kjøkken i følge sikre kilder:) Griselekkert, rett og slett ble det;)

Nå er det elektrikeren sin tur, før jeg tar det siste småtteriet før innredningen skal på plass - gleder meg;);)






.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar