søndag, mai 30, 2010

Litt pusling i hagen idag:)

Idag var det endelig litt varme i været igjen så da var det digg å drive litt ute i hagen:)

Fikk klipt plen, luket langs veggen (prøve å holde eføyen på ett begrenset område), godsnakket litt med hekken så den vokser litt fortere, vannet dawnen som ser ut til å stortrives, å ryddet vekk kjøkkeninnredningen som bare var kastet ut på baksiden.

Jan skal ta seg en tur til uken for å titte på verandaplanene å da er det kjekt at det ikke er fullstappet med gammel kjøkkeninnredning der:)

Planen er å la eføyen vokser seg litt til midt på veggen å opp mellom vinduene. Ikke mye men litt.

På høyre side ser det ut til at det kommer noen tulipaner eller noe, så jeg har latt de stå, luket bare godt innimellom der. Så skal jeg se om jeg finner noe fine stauder/blomster å plante på venstre side og litt innimellom langs veggen. Får ta det litt etter litt...Det var litt av en jobb å bare bearbeide den gamle jorden langs veggene men nå er det iallefall klart når jeg får bestemt meg for hva som skal ned i jorden:)
 

Hekken ser ganske så glissen ut å jeg håper da virkelig den kommer seg bra å at vi ikke drepte den helt med motorsagen;) Men det ser lovende ut da det har kommet masse nye skudd allerede:) 

Man ser jo hvor stor den har vært å hvor mye den har hengt over plenen, så plenen faktisk har forsvunnet..

  


Så må jeg jo vise at dawnen min har overlevd enn så lenge og at den faktisk har vokst:)
 Slik så den ut da jeg plantet den 21 mai:)

 

Idag ser den slik ut - holder den like god fart fremover vil den faktisk bli ganske stor i løpet av sommeren:) Krysser fingerene:)

  

Så var det haugen med kjøkkeninnredning som måtte bæres ned til garasjen....litt av ett rot men det ble da bra når jeg var ferdig å klar til snekkeren kommer på verandabefaring i løpet av uken:)

 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar